Destination Challenge:
Τι περιμένουν οι τουρίστες όταν επισκέπτονται έναν προορισμό; Να αποκτήσουν αξέχαστες εμπειρίες. Αλλά τι κάνει πραγματικά τη διαφορά; Τι μετατρέπει – μεταμορφώνει μία δραστηριότητα από ένα συνηθισμένο γεγονός στη ζωή κάποιου σε μια αξέχαστη εμπειρία; Πώς απολαμβάνουν τα οφέλη οι τοπικές οικονομίες;
Το Πλαίσιο
Ο τουρισμός κρουαζιέρας μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως μια «βιομηχανία παραγωγής εμπειριών». Οι υπηρεσίες που παρέχονται από τις κρουαζιέρες έχουν βιωματικό χαρακτήρα ενώ η κατανάλωσή τους στοχεύει στην πρόκληση ορισμένων συναισθηματικών αντιδράσεων – αποτελεσμάτων. Η εμπειρία της κρουαζιέρας αποτελείται από δύο παραμέτρους: την εμπειρία του ταξιδιού και των επισκέψεων στους παραθαλάσσιους προορισμούς.
Ο στόχος του ” Destination Challenge ” είναι η ενίσχυση της χερσαίας εμπειρίας των επιβατών κρουαζιερόπλοιων μέσω της ανάμειξης πολιτιστικών δραστηριοτήτων και δραστηριοτήτων κατανάλωσης προϊόντων τοπικής παραγωγής, που συνδέονται με ένα παιχνίδι κυνήγι θησαυρού.
Μια απλή εφαρμογή βασισμένη σε χάρτη θα προκαλεί στους επισκέπτες της κρουαζιέρας να βιώσουν τον προορισμό τους ενώ επωφελούνται από τις ειδικές προσφορές και τις εκπτώσεις, που ονομάζονται “crusemons”.
Destination Challenge: Ποιο πρόβλημα προσπαθούμε να επιλύσουμε;
Οι δαπάνες των τουριστών των κρουαζιερόπλοιων στους λιμένες προορισμού αποτελούνται από ένα ευρύ φάσμα κατηγοριών που περιλαμβάνουν:
- Τις δαπάνες των επιβατών στους επιμέρους προορισμούς της κρουαζιέρας, οι οποίες αποτελούνται κυρίως από τη συμμετοχή τους σε οργανωμένες εκδρομές και αγορές ρούχων, κοσμημάτων, φαγητών και ποτών.
- Δαπάνες των πληρωμάτων στους επιμέρους προορισμούς της κρουαζιέρας οι οποίες αποτελούνται κυρίως από έξοδα εστίασης σε εστιατόρια και αγορές κοσμημάτων, και ρούχων.
- Τις δαπάνες των ναυτιλιακών εταιρειών για λιμενικές υπηρεσίες, όπως τα τέλη λιμενισμού και ρυμούλκησης, παροχής νερού, ηλεκτρικής ενέργειας και υπηρεσιών πλοήγησης καθώς και αγορές προμηθειών, όπως τροφίμων και άλλων προϊόντων από τοπικές επιχειρήσεις.
Η πρόκληση που παρουσιάζεται είναι να βρεθούν τρόποι έτσι ώστε οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων να αυξήσουν τις δαπάνες τους στις τοπικές αγορές μέσω εμπειριών.
Τεχνολογία
Η τεχνολογία της f society βασίζεται στη θεωρία των συστάσεων (Recommender Systems). Αποτελείται από εργαλεία ανάλυσης δεδομένων, προκειμένου να συνδυάσουν προϊόντα και χρήστες με συγκεκριμένες ανάγκες τους. Η τεχνολογίατης f society εκμεταλλεύεται τα πλεονεκτήματα ενός δικού της αλγορίθμου βασισμένου σε γραφήματα για συστάσεις.
Πώς λειτουργεί? Αρχικά, εξετάζονται τα αποτελέσματα από την κατάταξη των κόμβων και των τυχαίων διαδρομών σε γραφήματα. Στη συνέχεια, χρησιμοποιείται η έννοια των λειτουργικών ταξινομήσεων και το πλαίσιο Multi-Damping για την κατάταξη των διαδρομών. Χρησιμοποιοιείται ένα πλαίσιο το οποίο λαμβάνει υπόψη του πολλές παραμέτρους για μια πληρέστερη αξιολόγηση των δεδομένων. Η προσέγγιση της f society βασίζεται σε γραφήματα. Οι κατατάξεις παράγονται με τυχαίες επαναλαμβανόμενες βόλτες, όπου ο αριθμός των βημάτων καθορίζεται από τις φασματικές ιδιότητες του πίνακα πιθανότητας μετάβασης. Σε κάθε βήμα εστιάζονται οι πλησιέστεροι γείτονες και στο τέλος πραγματοποιείται ένα βήμα αναταξινόμησης που προσφέρει απεριόριστες επιλογές.